Обираючи професію, абітурієнт зустрічається з проблемою:
Куди йти вчитись?
Одна справа, якщо Ви твердо вирішили стати актором/художником/музикантом, маєте безумовний талант і займаєтеся улюбленою справою з дитячих років. Але таких - одиниці.
Велика ж частина дівчат і хлопців, закінчуючи школу, робить вибір випадково. І буває, через пару років розчаровуються у своєму виборі.
Вже так улаштована людина, що її вчинки диктуються впливом моди. У тому числі і при виборі професії. У недавньому минулому ми пережили "економічний бум" в освіті. На ринок праці були вкинуті тисячі економістів, менеджерів, маркетологів, які так і не змогли влаштуватися на роботу за фахом. Сьогодні модним є гуманітарний напрям. Абітурієнти масово захотіли бути соціологами і журналістами.
В результаті в країні відчувається гострий дефіцит фахівців інженерного профілю. У ВНЗ недобір на технічні спеціальності. Підприємства поки рятуються за рахунок пенсіонерів. Пройде ще років п'ять, і інженери будуть на вагу золота.
Про деякі інженерні напрями ми хочемо розповісти абітурієнтам. Офіційно вони називаються "Галузь знань 17 Електроніка, автоматизація та електронні комунікації"
і "Галузь знань 16 Хімічна та біоінженерія".
В Українському державному хіміко-технологічному університеті для цієї галузі готують бакалаврів і магістрів за спеціальностями:
174 - Автоматизація, комп'ютерно-інтегровані технології та робототехніка;
175 - Інформаційно-вимірювальні технології;
163 - Біомедична інженерія
Світ комп'ютерних і інформаційних технологій розвивається надзвичайно швидко, і ці спеціальності будуть затребувані ще не один десяток років.
Перерахуємо тільки головні компетенції випускників спеціальності 174.
1. Здатність застосовувати спеціальні знання для створення ефективних систем автоматизації складних технологічних об'єктів і комплексів на основі інтелектуальних методів управління і комп'ютерних технологій з використанням баз даних, баз знань і методів штучного інтелекту.
2. Здатність професійно використовувати спеціальне програмне забезпечення для розробки комп'ютерно-інтегрованих систем управління і програмно-технических комплексів на базі промислових контролерів, засобів людино-машинного інтерфейсу і інформаційних мереж.
3. Здатність застосовувати методи моделювання і оптимізації для дослідження і створення ефективних систем управління складними технологічними і організаційно-технічними об'єктами.
4. Спеціальні знання мережевих технологій передачі даних, які застосовуються в автоматизованих системах різного рівня і призначення.
5. Спеціальні знання для проектування і впровадження високонадійних систем та їх прикладного програмного забезпечення для реалізації функцій управління і переробки інформації на основі сучасних положень теорії надійності, функціональної безпеки програмних і технічних засобів, аналізу і зменшення ризиків в складних системах.